2013. március 28., csütörtök

Öko baba

Öko baba projektem két legfontosabb szempontja a környezettudatosság és a gazdaságosság.A projekt elemei:-újrafelhasználás (ruházat,babafelszerelés)
          -újrahasznosítás (kinőtt babaruhák sokrétű felhasználása)
          -alternatív pelenkázási módok
A legtöbbet a pelenkázáson törtem a fejem.Nem akarok teljesen lemondani a papírpelus kényelméről,ezért elgondolkodtam hogyan lehetne gazdaságosabban kihasználni.
Turiban vásároltam jópofa mintás flanel pizsifelsőket,ezekből szabtam két-három rétegű pelenkabetéteket.Egyelőre újszülött méretben.Magyarán a papírpelust pelenkakülsőként szeretném használni.Lelkiismeretes anyuka pár óránkénként úgyis belekukkant a pelusba.A textil betét megbízható visszajelzést ad a folyadékfogyasztásról ugyanis egyérteleműen el lehet dönteni nedves-e vagy sem.Ha átázott kicseréljük vagy elhasználjuk a pelust 'rendeltetésszerűen'.
Különösen jól jöhet a pelenkabetét ha tisztábatevés után kicsivel máris nagydolog kerül a pelusba.Kis szerencsével a kakit el tudjuk távolítani a betéttel együtt,ezzel növelve a nadrágpelenka élettertalmát.(Anyatejes székletnél nem biztos, hogy működik az elképzelés.Majd a gyakorlat eldönti.)
A pizsifelsőkből négyszögletes textilpelusokat is készíthetünk.Én anyukámmal szoktam körbeszegetni.Sokkal olcsóbban jön ki és szebb mint a tetra.Ez is újrafelhasználás, más szóval környezetvédelem.
További infók az alternatív pelenkázási kellékekről a tarka-barka.hu-n.




Forrás: Pelenka webshop

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése